Gratis redigeringsprogram

Fick en fråga om vart jag redigerar mina bilder så tänkte att jag kunde svara i ett blogginlägg så alla får veta! :)
Jag redigerar i alla fall mina bilder i gimp, picasa och photoscape! Dom är helt gratis att ladda ner och det bara att söka på google så kommer dom upp!

Kan berätta lite om dom:

Gimp - Är ungefär som photoshop, fast ett billigare alternativ då. Tycker det funkar hur bra som helst och gör oftast mina designer/headerns där. Men även bildredigering då.

Photoscape -  Inte använt så länge så jag har inte riktigt förståt mig på mig det helt. Men det är väl rätt lätt egentligen. Det är ett bra bildredigerings program om det är det man är ute efter.

Picasa - Egentligen så använder jag inte det så jätte mycket. Mest för lite "snabb" redigering. Men där kan du förutom att redigera bilder, göra snygga collage och sen så kommer dina bilder bli "organiserade" så att man lättare kan "titta på dom".

Hoppas du fick svar på din fråga!

KOMMENTARER

- Lina

Tack! :D

2012-02-03 @ 19:39:51
URL: http://newstyle.devote.se

 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: